Nakupují Češi potraviny přes internet?

Věděli jste, že se dnes dá koupit na internetu nejenom nepotřební zboží, oblečení nebo nábytek, ale také prachobyčejné potravinové zboží, a to od pečiva až po majonézy? Doopravdy ano. Zkoušeli jste si někdy jídlo přes internet kopit? Pakliže ne, vězte, že devatenáct procent populace to udělalo. Avšak pravidelně si nechává potraviny posílat pouze jedno a půl až dvě procenta obyvatel.
tašky na notebooku
Důvod obliby
Podle odborníků se k této alternativě upínají lidé, kteří jsou buďto nemocní a odkázáni sami na sebe, nebo lidi, kteří nemají čas obstarávat nákupy, případně jde o starší lidi, kteří už jednoduše nemohou.

Výhody i nevýhody
Nakupování online má výhodu všeobecně v tom, že je velmi pohodlné, avšak mnoho lidí odrazuje vysoká cena za dopravu a mnohdy i dražší potraviny, než které naleznou v klasických kamenných prodejnách, supermarketech a obchodech.

O co mají zákazníci největší zájem?
–          Trvanlivé potraviny
–          hluboce zamražené zboží
–          Nealkoholické nápoje
–          Cukrovinky
–          Ovoce a zelenina

Co si zákazníci myslí o nakupování online?
–          40% online potraviny nenakupuje
–          25% to ještě nezkoušelo, ale chtěli by
–          8%  neví, kde se tato služba provozuje
–          8% vyzkoušelo jednou
–          9% takto občas nakupuje
–          1,7% takto nakupuje často nebo pravidelně
vozík na notebooku
Na co se zákazníci soustředí nejvíce při výběru potravin?
–          44% kvalita potraviny 
–          30% cena potraviny
–          18% složení potraviny
–          5% země původu potraviny
–          3% jiné údaje o potravině
–          2% výrobce potraviny

Z výzkumu vyšlo najevo, že devadesát pět procent Čechů se zajímá o to, odkud potravina pochází, a preferují České potraviny. Ukazuje se ale, že toto je velmi běžné a že Češi toto mají v hlavě nastavené tak, aby vždycky raději sáhli po českém výrobku, nebo po zboží, které pochází z Evropské Unie. Také se ukázalo, že muži jsou k nákupu a kvalitě potraviny lhostejnější než ženy.